Tillskott av böcker

Har gjort ett besök hos mina morföräldrar. De rensar ur sina böcker vilket betyder att vi får första tjing. Jag frossar gärna i böcker, och tycker att det är väldigt spännande med gamla böcker. Om jag har räknat rätt är den 24 stycken. Min att-läsa-lista blev just grymt mycket längre!

Jag fick också en tysk-svensk ordbok, som tillhör den svensk-tyska jag fick i födelsedagspresent. Det är den undre av de två böckerna. Bara för att visa hur stora böckerna är har jag ställt en normalstor bok bredvid.

Jag råkade också gå in i en bokhandel, någonting som alltid är farligt, och hittade boken jag behöver. Jag har läst de två första böckerna i True Blood-serien av Charlaine Harris och bestämde mig för att läsa nästa bok på engelska för att se om de var bättre då. När jag då skulle hitta tredje boken fanns inte den utan jag köpte fjärde boken, Dead to the World. När jag nu kom in i den här bokhandeln och såg Club Dead blev jag lite lycklig och var tvungen att köpa den. Jag kunde ju inte läsa fjärde boken innan den tredje.

Klicka på böckerna om du vill se dem större.

Kommentera

