Jag älskar bibliotek

Jag besöker bibliotek ganska ofta. Sen hade jag lite sällskap hem av de här böckerna:

Delirium – Lauren Oliver
Samvetets röst – Helen Fielding
Feber – Maggie Stiefvater
Jane Eyre – Charlotte Brontë

Tidigare i veckan har de här böckerna följt med mig hem:
Ät mig – Agnès Desarthe
Dreamland – Sarah Dessen
Lock & Key – Sarah Dessen
Just Listen – Sarah Dessen

Just nu finns dessa böcker i min att-läsa-hög. Bortsett från Just Listen. Recension på den hittar du här på engelska.
Ser fram emot att få läsa denna bok:

Jane – April Lindner
Om jag inte minns fel så är det Jane Eyre i modern tappning, det tycker jag alltid är kul. När man återanvänder gamla historier till nutid. Men innan jag läser den måste jag läsa Jane Eyre.

 

 

Kommentera

