Postcrossing.com

Jag älskar att skriva brev, och så hittade jag postcrossing (med hjälp av twitter). Det går ut på att man får en address, varsomhelstifrånivärlden, lite randomt vald, som man ska skicka ett vykort till. Och så får man vykort skickade till sig, också från hela världen. Det är ju inte brev, men det är vykort och det är minst lika kul! Jag har än så länge skrivit ett vykort som ska skickas iväg till USA, och jag ska skriva ett som ska till Tyskland. Kuligt!

Brev började jag skriva igen för inte så länge sedan. Det började med att jag besökte min mormor och hon hade hittat gamla brev som hennes släktingar hade skickat till varandra. Och då slog det mig hur lite brev det skickas i dag. Bortsett från räkningar och de som ser ut som brev fast egentligen är reklam. Så jag började skicka lite brev till några som tyckte att det vore kul att få lite brev.

Om du skulle tycka att det vore kul att få ett litet brev – skicka iväg ett litet mejl till yrsha(kanelbulle)haveyoureadthisone.com

Kommentera

